Μαθαίνω για τα προσωπικά μου δεδομένα |
Σκέφτομαι πριν δημοσιεύσω |
Γνωρίζω με ποιον μιλάω |
"Δικτυώνομαι" με ασφάλεια |
Ποιος αλήθεια είναι; |
Γνωριμίες στο διαδίκτυο |
«Ψάρεμα» στο διαδίκτυο |
«Κακόβουλο» Λογισμικό |
«Eπικίνδυνα»... παιχνίδια; |
Οι αριθμοί μιλούν... |
Συμβουλές |
Πως μπορεί να σε βοηθήσει η Αρχή |
Κουίζ |
Βίντεο |
Εκπαιδευτικό υλικό |
Εκπαιδευτικό υλικό
Το υλικό που προτείνουμε παρακάτω μπορεί να βοηθήσει στην ενημέρωση των μαθητών για το ζήτημα της πλαστοπροσωπίας στο διαδίκτυο με συγκεκριμένα θέματα συζήτησης και προβληματισμού στην τάξη, καθώς και με χρήση διαδραστικών εργαλείων όπως κουίζ και βίντεο.
Εκπαιδευτική ενότητα: «Γνωρίζω με ποιον μιλώ»
- Γενική περιγραφή
-
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι:
-
να κατανοήσουν οι μαθητές τους κινδύνους που απορρέουν από τις δυνατότητες που δίνει το διαδίκτυο (μέσω εφαρμογών όπως e-mail, instant messaging, blogs, chat, forums, διαδικτυκά παιχνίδια... κτλ.) για απόκρυψη της πραγματικής ταυτότητας κάποιου.
-
να μάθουν με κάποιες απλές πρακτικές συμβουλές πώς μπορούν να αποφεύγουν κινδύνους που σχετίζονται με πλαστή ταυτότητα.
-
να μάθουν να «ανιχνεύουν» τα phishing μηνύματα.
-
-
Προτεινόμενη δομή ενημέρωσης -
-
Ενημέρωση για θέματα πλαστής/υποκλοπής ταυτότητας στο διαδίκτυο (από τις σελίδες «Ποιος στα αλήθεια είναι;» και «Γνωριμίες στο διαδίκτυο»).
-
Ενημέρωση για τα μηνύματα phishing και το κακόβουλο λογισμικό (από τη σελίδα «Ψάρεμα στο διαδίκτυο»).
-
Ενημέρωση για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα διαδικτυακά παιχνίδια (από τη σελίδα «Επικίνδυνα... παιχνίδια;»).
-
Στατιστικά και παραδείγματα (από τη σελίδα «Οι αριθμοί μιλούν...»).
-
Πρακτικές συμβουλές (από τη σελίδα «Συμβουλές»).
-
-
Προτάσεις για συζήτηση /ανταλλαγή απόψεων -
Μπορείτε να θέσετε τις παρακάτω ερωτήσεις στην τάξη και να ζητήσετε τις απόψεις-εμπειρίες των μαθητών:
-
Τι πληροφορία για τον εαυτό σας δεν θα περιλαμβάνατε ποτέ στο προφίλ σας;
-
και τι στην προσωπική σας ιστοσελίδα ή όταν «κάνετε» chat;
-
-
Έχετε ποτέ μιλήσει με κάποιον στο διαδίκτυο του οποίου δεν γνωρίζατε την ταυτότητα στην πραγματική του ζωή;
-
πιστεύετε ότι κάποιος από αυτούς χρησιμοποιούσε ψεύτικη ταυτότητα;
-
παίρνετε προφυλάξεις για να βεβαιωθείτε ότι το πρόσωπο στο οποίο μιλάτε δεν ψεύδεται για το ποιος/ποια είναι;
-
-
Βρίσκετε ότι είναι πιο εύκολο να προσβάλετε κάποιον στο διαδίκτυο όταν δεν γνωρίζεστε;
-
βρίσκετε όμως ότι είναι πιο αποδεκτό;
-
-
Είναι σωστό να κανονίσετε συνάντηση με κάποιον που γνωρίσατε μέσω διαδικτύου;
-
φτιάξτε μια λίστα με προφυλάξεις που πρέπει να πάρετε αν πρόκειται να πάτε σε τέτοια συνάντηση.
-
-
Μπορεί να υπάρχουν καλοί λόγοι για να κρύψετε την ταυτότητά σας όταν είστε online; Υπάρχουν περιπτώσεις που προσποιείστε ότι είστε κάποιος άλλος;
-
τι είδους ψεύτικη πληροφορία έχετε δώσει για τον εαυτό σας;
-
Συζήτηση σχετικά με το αν παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια οι μαθητές, ποια είναι αυτά, πόση ώρα αφιερώνουν, με ποιους/πόσους διαδικτυακούς παίκτες μιλάνε. Επίσης συζήτηση για το αν χρησιμοποιούν chat, blogs και ποια.
Συζήτηση σχετικά με το αν γνωρίζουν πώς να προστατεύουν τους προσωπικούς τους υπολογιστές από κακόβουλο λογισμικό.
-